Nossos Livros

Customer Experiences with Soul: A New Era in Design

What happens when you combine the best global design practices with Brazilian heart, Western philosophical insight and timeless Eastern spiritual wisdom? A powerful antidote to the excesses of those business cultures which only value exponential growth at any cost, and which have lost sight of what humanity and being human really means.

This pioneering book explains how a whole organisation can come together to evolve an entirely new way of being in the world. It introduces the Holonomic Circle, a new tool which provides a holistic framework for designers, corporate executives, creative leaders and those starting a new business or initiative to explore the principles underlying the dynamics of soulful customer experiences.

Simon Robinson and Maria Moraes Robinson share in-depth, visionary interviews from entrepreneurs, CEOs, designers, artists and philosophers. Their insights will help you:

  • take a radically new approach to customer experience design;
  • fully integrate purpose, goals and strategy with customer experience;
  • implement human values across the whole organisation; and
  • develop long-term and more meaningful relationships with your customers.

Customer Experiences with Soul: A New Era in Design will shift your understanding of design, innovation, strategy, leadership and branding. It provides the guidance needed for developing, structuring and implementing customer experiences with soul, helping you to build and grow authentic businesses and organisations which honour what it is to be human in our world.

In October of last year Maria and I were invited to speak at Sustainable Brands Bangkok where we introduced Customer Experiences with Soul. You can watch our presentation in this video below:

Holonomics: Business Where People and Planet Matter

Negócios ao redor do mundo estão enfrentando rápidas mudanças na economia e sociedade. O novo livro escrito por Simon Robinson and Maria Moraes Robinson, Holonomics: Business Where People and Planet Matter, ensina como líderes e gestores de negócios podem responder a essas mudanças de maneiras inovadoras.

Holonomics cover 3D

Argumenta que pessoas em negócios devem adotar uma maneira de pensar “holonomic”, que é uma forma dinâmica e autêntica de entender relações dentro de um sistema de negócios e contempla um entendimento do todo. Complexidade e caos não são temidos e tornam-se as fundações para negócios e economias de sucesso.

Holonomics apresenta um novo mundo onde economia e ecologia estão em harmonia. Através de estudos de casos reais e exercícios práticos, os autores guiam o leitor para um novo e completo olhar para os negócios, em direção a um futuro mais sustentável onde pessoas e o planeta são importantes.

Comentando em como este novo livro pode mudar o modelo mental de executivos, Simon Robinson disse “Não precisamos mudar nossas metodologias. Precisamos de uma nova forma de ver e pensar, que nos permita ser mindful e realmente entender situações complexas. Um novo sistema operacional mental está disponível e nós o chamamos de holonomic thinking.”

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s